فقیهه سلطانی از سرنوشت «یه گاز کوچولو» گفت
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۰۷۷۵
فقیهه سلطانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که اواخر بهمن ۹۸، نمایش «یه گاز کوچولو» را به عنوان اولین تجربه کارگردانیاش بعد از اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه داشت، درباره اجرای دوباره این نمایش گفت: «نمایش «یه گاز کوچولو» تنها ۵ اجرا در سالن سایه داشت و بعد از آنکه تماشاخانهها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، این اجرا نیز متوقف شد و همچنان مشخص نیست کی بتوانیم روی صحنه برویم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: «قاعدتا این نمایش جزو آن دسته از آثاری است که بعد از باز شدن سالنهای تئاتری و عادی شدن شرایط روی صحنه میرود اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که آیا آن زمان که مشخص هم نیست کِی باشد، بازیگران من هم آمادگی از سرگیری اجرا را خواهند داشت چون همه هنرمندان در این شرایط نیاز به درآمد و پول درآوردن دارند و این مساله منتظر تمام شدن بحران نمیماند پس ممکن است در این مدت هرکدام از آنها قراردادهای دیگری امضا کرده باشند که اگر این اتفاق بیفتد متاسفانه اجرای نمایش کنسل خواهد شد.»
این بازیگر تئاتر در پایان یادآور شد: «البته گروه بازیگران و عوامل این نمایش بسیار با محبت و همراه هستند و من امیدوارم که این اتفاق برای اجرای ما رخ ندهد اما این مساله دلیل نمیشود که از آنها انتظار داشته باشم که تا زمانی نامعلوم پای کار من بایستند. امیدوارم این بحران زودتر به پایان برسد تا بتوانیم برای آینده برنامهریزی کنیم چون در صورت ادامه شرایط هنرمندان تئاتر دچار زیان و خسارت زیادی میشوند.»
گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور و نورا هاشمی، بازیگران نمایش «یه گاز کوچولو» هستند که توسط فرزانه سهیلی نوشته شده و داستان سه دوست قدیمی را روایت میکند که طی اتفاقی که در یک شب برایشان افتاده است، بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خونآشام برای در امان ماندن دیگران، به زندگی خود خاتمه دهند ...
۵۷۵۷ کد خبر 1377442منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران بازیگران تئاتر تئاتر شهر کارگردانان تئاتر یه گاز کوچولو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی